Costum de "taranca"

Dupa ce traditia de a face costume populare, adunata cu sarg in indemanarea bunicilor s-a pierdut, dupa ce iia veche, pe care si mama mea a purat-o cand era tanara si care este la noi in familie de trei generatii, a inceput sa se degradeze... abia atunci am ajuns sa apreciez si sa vad cu inima, portul popular romanesc. Am inceput cateva reproduceri inspirate din imagini vechi, realizate cu materiale contemporane si cu produse atat de la-ndemana incat e greu sa le asemeni cu originalul. Cusatura in puncte si in cruce s-a inlocuit cu pasmanteria, iar panza, de in, traditionala, (pentru care trebuia sa muncesti cel putin 2 anotimpuri pentru a o obtine) am inlocuit-o cu bumbacul la metru. E atata poezie in portul nostru popular si atata frumusete ca nu se poate sa nu-l indragesti. Pentru asta, si pentru ca traditia da valoare unui popor, eu o sa ma imbrac in port national de 1 decembrie, oriunde ma va prinde acea zi :)


Comments

Popular Posts